איך שמים דשא סינטטי על אדמה -המדריך המלא להתקנת דשא סינטטי על אדמה

אין זה סוד שיותר ויותר אנשים בוחרים להשתמש היום בדשא סינטטי מאשר בדשא רגיל. זה יותר זול, יותר פשוט, לא צורך מים, לא דורש עלויות תחזוקה, לא תלוי בתנאי מזג האוויר, מחזיק מעמד במשך שנים רבות וכן אפשר להתקין אותו בכל מקום שאנחנו רוצים על פי הצורך.

כל זה נכון, בהנחה כמובן ויודעים איך שמים דשא סינטטי על אדמה. באופן טבעי, מי שרוכש מרבד לא חייב להניח אותו בעצמו, אלא הוא יכול לפנות אל מומחה בתחום, בין אם מדובר בגורם מקצועי מהחברה ממנה רכשו את המוצר ובין אם מדובר בגורם מקצועי שמתמחה בעולם של גינון וכדומה. בכל זאת, רצוי מאוד לדעת כיצד שמים ומתקינים דשא סינטטי על האדמה, בין אם נרצה לדעת מה בדיוק סוג העבודה שאמורים לבצע עבורנו ובין אם נרצה בעתיד להתקין את המרבד בעצמנו.

לפני שאנחנו נסביר כיצד מבצעים את זה בפועל, צריך להדגיש, התקנת דשא סינטטי על אדמה יכולה להתבצע במקומות שונים. כלומר, זה לא משנה אם מדובר בשטח פרטי או ציבורי, בחצר של עסק או מוסד חינוכי ועוד. מה שחשוב זה מצב הקרקע והדרך בה שמים את הדשא.

כיצד שמים דשא סינטטי

שלב ראשון, יש ליישר את השטח היטב, כך שיהיה ניתן להציב את המרבד בצורה נוחה. חשוב להכין את המקום לפני כן לעבודה, בין אם זה ניכוש עשבים ובין אם זה אומר לרסס את המקום היטב, מה שעלול לדחות את תחילת העבודה במספר ימים.

שלב שני, יש לוודא שהאדמה בגובה המתאים, ובהתאם לכך יש להניח עליו חומר מצע בשביל שיהיה ניתן להתקין עליו את הדשא. החומר לא יכול להיות גבוה מ-5 ס"מ. צריך לייצר שיפוע מסוים בכניסה למבנה.

שלב שלישי, יש להדק את החומר ואז למתוח יריעת בד שחורה עם יתדות, עליה נניח את הדשא בצורה ישרה והדוקה.

שלב רביעי, יש לחתוך את הדשא בשוליים על מנת שיתאים באופן מדויק למקום. שם יש להניח מתחת לדשא פיסת PVC ולהדביק את הדשא עליו באמצעות דבק רלוונטי.

שלב חמישי, יש להבריש את הסיבים של הדשא, ולהניח חול מתאים שירכך אותם.

דשא סינטטי או רגיל – הקרב המלא

אחת ההתפתחויות המעניינות בתחום של הקמה ועיצוב גינות, הוא המעבר מדשא רגיל לדשא סינתטי. אנחנו יכולים לראות לא מעט מקומות בישראל אשר מעדיפים להשתמש היום בדשא סינתטי במקום לשתול דשא אמיתי, זה נכון הן לגבי מבנים פרטיים והן לגבי מבנים ציבוריים ואחרים.

לפני שנסביר את ההבדלים ביניהם ומה עדיף, נסביר ששימוש בדשא סינתטי איננו מיועד אך ורק לגינות פרטיות או אחרות, אנחנו יכולים למצוא דשא כזה גם במרפסות, חצרות, גגות של מבנים, מגרשי ספורט ובעוד שורה של מקומות. למעשה כאן טמון היתרון הגדול של דשא סינתטי, ניתן להתקין אותו בכל מקום, בלי קשר לשאלה אילו תנאים שוררים במקום, מה מזג האוויר וכדומה. בכל מקום בו יש משטח ישר אפשר להתקין אותו.

למה שנרצה להתקין דשא סינתטי

כאמור, דשא סינתטי להבדיל מדשא רגיל, ניתן להתקין בכל מקום בלי שום בעיה. אך מעבר לכך יש לו יתרונות נוספים. הוא לא מצהיב כמו דשא רגיל, הוא נשמר לאורך זמן, הוא לא דורש תחזוקה ומכאן שאין לו גם עלויות כאלה, אפשר להעביר אותו ממקום למקום, אפשר לשחק בו בצורה חופשית ונוחה ללא שום בעיה.

אחד היתרונות הבולטים של דשא סינתטי טמון בעובדה שאפשר להציב אותו בכל מקום, וכך ניתן להתקין אותו במקומות בהם ילדים משחקים ולא לחשוש שהם יקבלו מכה או כל דבר אחר. זה ללא ספק פתרון עבור כל מי שרוצה לשמור על בטיחותם של ילדיו.

למה שנרצה להתקין דשא רגיל

דשא רגיל הוא הרבה יותר יפה, הוא טבעי, הוא משתלב בצורה יפה עם השטח, וניתן לגדל סביבו צמחייה שונה. אנחנו יכולים ליצור מרבדי דשא בכל מקום בו השטח מאפשר זאת, בכל מקום בו הקרקע מאפשרת זאת.

צריך לומר, יש לדשא רגיל לא מעט בעיות ולכן אנחנו בוחרים להשתמש לא פעם בדשא סינתטי. בעיה אחת היא, לא ניתן לגדל אותו בכל מקום, הבעיה שנייה היא, הוא דורש תחזוקה ומכאן שיש עלויות שונות, הבעיה השלישית היא, מדובר במוצר הרבה פחות ידידותי לסביבה, בגלל כמות המים שהוא דורש (בוודאי להבדיל מדשא סינתטי שלא דורש מים בכלל).

צמחייה מלאכותית

אין דבר יותר יפה בבית או בעסק מצמחייה של פרחים מסוגים שונים. כל אחד מאיתנו אוהב להגיע אל בית בו אפשר למצוא מגוון רחב של פרחים מסוגים שונים, פרחים בצבעים שונים, צמחייה שיוצרת תחושה של חיות, תחושה שאנחנו לא נמצאים בתוך מבנה סגור רגיל, שכן הרבה פעמים הצמחייה מעניקה לנו תחושה וחוויה כאילו אנחנו נמצאים בטבע.
אך הבעיה העיקרית של הצמחייה בבית או בעסק היא, שאנחנו צריכים כל הזמן לטפל בה. אנחנו צריכים להשקות אותה, להחליף את האדמה, לגזום ולעשות עוד מגוון רחב של דברים בשביל שהצמחייה תחזיק מעמד מספיק זמן. יש אנשים שאוהבים את זה, אך יש אנשים שאין להם את הזמן לכך, הם לא יודעים מה לעשות, איך לעשות, עבורם זה מהווה ממש מטרד, מכשול, ועל כן הם מעדיפים שלא להניח בגלל צמחייה במקום ולהשתמש באלמנטים אחרים שיעניקו להם תחושה נעימה.
יתרה מזו, יש אנשים שמתמודדים עם אלרגיות, דבר שהוא לא נעים כלל, ומספיק שאם יניחו במקום צמח מסוים וכבר יתחילו להתגרד או לגלות מאפיינים אחרים שקשורים לאלרגיות. זה יכול להקשות עליהם בנשימה וזה יכול ליצור אצלם תחושה מאוד לא נעימה בעור.
צמחייה מלאכותית הפתרון הטוב ביותר
בשביל להימנע מכל זה וגם ליהנות מצמחייה יפה ומרשימה, אפשר פשוט לוותר על שימוש בצמחים ופרחים אמיתיים ולהשתמש בצמחייה מלאכותית. מדובר על פרחים וצמחים מפלסטיק אשר נראים בדיוק כמו צמחים אמיתיים, רק שלא צריך לטפל בהם, לא צריך להשקות אותם או להחליף את האדמה שלהם, והם גם לא נושאים אבקנים או חומרים אחרים שיכולים לייצר אלרגיות.
אנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של צמחים מלאכותיים אשר ניתן לשים בכל מקום, בין אם זה במבנה פרטי ובין אם זה במבנה מסחרי או אחר. מעבר לכל היתרונות שהצגנו, יש יתרון נוסף מאוד משמעותי בצמחייה מלאכותית, בוודאי כשמדובר על מבנים גדולים. הם מאוד חסכוניים. במקום לבזבז כסף על עלויות טיפול שונות, אנחנו יכולים לחסוך כך סכומי כסף גדולים, אנחנו גם חוסכים כך לא מעט זמן טיפול.

דקים לגינה – איך מתחילים?

בניית דק בגינה ובחללים מסוימים ברחבי הבית נהוגה ברחבי אירופה וארצות הברית זה שנים. ההחלטה לשלב דקים בבית נובעת מהמראה המרשים והיוקרתי של העץ המלא והאווירה החמימה והביתית אותה הוא משדר.

ההזמנות הראשונות של דקים בישראל נעשו על ידי אנשים בעלי יכולת כלכלית אשר חוו את אירופה והגיעו להחלטה כי גם הם מעוניינים בדקים מרשימים מעץ מלא בביתם. בחלוף השנים מחירי הדקים הוזלו, הומצא דק סינטטי בעלות נמוכה יותר מהדקים העשויים עץ מלא והיטל המים של מדינת ישראל גרם לרבים להגיע להכרעה כי הם מעוניינים לוותר על השקיה מאסיבית של הגינה ולחסוך בהוצאות מים וזאת על ידי בניית דק לגינה.

ההחלטה להוסיף דק לגינה מאפשר הרחבה של שטח המחייה בו ניתן לבצע פעולות מסוימות. רבים מחליטים על התקנת דק לגינה במקום פאטיו או פרגולות. אם בעבר, היה נהוג לרצף שטח מסוים בגינה וזאת על מנת לזכות במקום בו יכולנו למקם את שולחן וכסאות גן לישיבה, כיום ההיבט האסתטי הכריע ורוב האנשים בוחרים בהתקנת דקים.

דק לגינה- בחירה נכונה

בחירת דקים לגינת ביתנו או לחצר האחורית צריכה להיעשות תוך שיקולים שונים אשר ישפיעו על המראה של הדק וכן על פרק הזמן בו הוא ישרת אותנו:

מטרה- הגיעו למסקנה מדוע אתם מעוניינים לרכוש דק. האם אתם מעוניינים ליצור פינת ישיבה בגינה, האם את מעוניינים לוותר על הגינה ולחסוך בהוצאות מים או האם אתם מעוניינים שהדק יהיה חלק המשולב בגינה יחד וישווה לה מראה אסתטי מיוחד כתוצאה משילוב בין אלמנטים מסוימים של הטבע: עץ וצמחיה.

תקציב- היצע סוגי הדקים הוא גדול ועל מנת שתהליך הבחירה יהיה קצר ויקלע למטרה שלכם, חשוב שתגיעו להכרעה באשר לתקציב אותו אתם מייעדים לרכישת הדק ולהתקנתו.

משתמשים- אם אתם יודעים כי תארחו לעיתים רחוקות ולא הרבה אנשים יפסעו על הדק ההמלצה היא לבחור בד מעץ מלא המשתלב בצורה אסתטית עם הנראות הכללית של הגינה. אם יש לכם ילדים ובעלי חיים בבית קחו בחשבון כי קרוב לוודאי שהילדים יזיזו שולחנות וכסאות על הדק, יקפצו וירוצו עליו ולכן מומלץ לבחור בדק העשוי מעץ קשיח אשר אינו נשרט בקלות או בדק סינטטי.

עיצוב- יש לקחת בחשבון כי אם החלטתם כי אתם מעוניינים בשילוב בין עץ לגינה, יש לבחור בדקים העשויים מעץ טבעי בעל גוונים המתאימים לגינה שלכם ומשתלבים בצורה אחידה עם הצמחייה בגינה. בחירת הדק המתאים ישפיע בצורה ישירה על הנראות האסתטית של הגינה שלכם וכפועל יוצא על ערך הדירה.

מיקום- חשוב להגיע להכרעה היכן אתם מעוניינים למקם את הדק בגינה. ישנם אנשים המעדיפים למקם אותו תחת כיפת השמיים ואילו אחרים מעדיפים לשלב אותו כחלק מפרגולה.

תחזוקה- הגיעו למסקנה כמה שעות מדי חודש אתם יכולים להקדיש לתחזוקתו של הדק. דקים מעץ מלא דורשים תחזוקה שוטפת. לעומת זאת
דק סינטטי אינו זקוק לתחזוקה, רק לאיבוק על ידי סמרטוט מדי תקופה.

דקים לגינה- נקודות חשובות

בניית דק- אם הדק יותקן על אדמה חשוב להקפיד שהמתקין ימלא את הבורות בבטון והקורות שיוטמעו בבטון יהיו קורות שעברו תהליך של איטום בזפת וזאת על מנת שהקורות לא יושפעו מהלחות של האדמה וכתוצאה מכך יתרחבו או יתעוותו. אם הדק נבנה על משטח בטון וודאו עם המתקין כי במשטח זה יהיו פתחי ניקוז.

מיקום- דקים מעץ מלא מושפעים מקרני השמש ונוטים לדהות במהלך הזמן, לכן חשוב מאוד לתכנן בקפידה את המיקום בו אתם מעוניינים למקם את הדק בחצר. מומלץ כי ההתקנה תהיה במקום בו אין "מגע" ישיר עם שמש או גשם.

דק סינטטי- חשוב לקחת בחשבון כי דק סינטטי הומצא משום חסרונות דקים מעץ מלא ולכן אם אתם יודעים מראש כי הילדים ינהלו משחקי חברה על הדק, כי המקום היחיד שבו תוכלו להתקין את הדק הוא במקום החשוף לשמש וגשם וכן כי לא יהיה לכם מספיק זמן לתחזוקה שוטפת של הדק, בחרו בסוג הדק הסינטטי המתאים לכם.

מעוניינים בפרטים נוספים אודות סוגי דקים לגינה והתאמת הדק לצרכים שלכם? רשמו את הפרטים שלכם ואנו נחזור אליכם בהקדם. ללא עלות או התחייבות כלשהי.

דשא סינטטי – למה כדאי לשקול להתקין דשא סינטטי בגינה שלנו

יותר ויותר אנשים עוברים בשנה האחרונות מזריעת דשא רגיל בגינה או בחצר של הבית, לזריעת דשא סינטטי ויש לכך סיבות טובות.

על מנת להבין מדוע רצוי להתקין מרבד של דשא סינטטי בגינה, צריך להבין תחילה מה זה בכלל אומר. דשא סינטטי, כשמו כן הוא, זה מרבד שנראה ומרגיש כמו דשא אמיתי אך להבדיל ממנו, הוא לא צורך מים, הצבע שלו לא משתנה בקיץ או בחורף, הוא עמיד ומחזיק מעמד זמן רב, וניתן להתקין אותו בכל מקום (כלומר לא רק בגינה אלא גם בחצר, מרפסת וכן על הגג). משתמשים בו היום הרבה במגוון רחב של מבנים, פרטיים וציבוריים.

אז מדוע כדי לשקול התקנה של דשא סינטטי? ראשית, הוא יותר זול, הוא לא צורך מים ולכן אנחנו חוסכים בעלויות ואין צורך לתחזק אותו. שנית, הוא נראה כמו הדבר האמיתי כל הזמן, לא רק בתקופות מסוימות,, שלוש, הוא בטיחותי ואפשר לשחק עליו בצורה חופשית, ארבע, ניתן להתקין אותו בגינה, גם אם האדמה שלה איננה מתאימה לזריעת דשא רגיל.

גנן גידל דגן בגן..

דגן, פירות, ירקות או תבלינים – לא משנה איזה צמח אתה מגדלים ואתם חייבים לעשות זאת בקפידה.
אז נכון שאם אתם לא מגדלים נכון, הסיכון היחיד הוא שהצמח לא יגדל, יחד עם זאת, אם אתם רוצים ליהנות מתוצאות
קיימת חשיבות גבוהה לעשות את הדברים כמו שצריך ולהיעזר במדריכים או באנשי מקצוע – גננים, בכדי שהמשימה תצלח.

בתור גנן, אני עונה על הרבה שאלות מסוגים שונים לגבי איך לגדל, מה לגדל והיכן.
למרות שאני בן אדם דיי נחמד וסבלני, אני  עונה רק כשאני חף אינטרסים.
בכל זאת, לא יכול לפגוע לעצמי בעבודה ולתת לאנשים את כל הכלים והטיפים
לתחזק את הגינה באופן עצמאי.
אז אני מצטער מראש כל מי ששאל ולא עניתי או לא הרחבתי.
בכל זאת, אפשר להבין אותי.

דברים שחשובים לדעת על גינון

לקוחות רבים מבקשים ממני טיפים על גינון עצמאי וכל עוד זה לא פוגע בפרנסה שלי, אני שמח לנדב מידע.
הנה כמה כתבות שמצאתי ברשת ולדעתי יכולות להיות מאוד שימושיות עבור כל מי שמתעניין בגינון –

איך מגדלים צמחי מאכל?
http://www.mako.co.il/living-garden-and-porch/gardening-gardening-blogs/Article-c751c7f354a5731006.htm

איך לגדל עגבניות?
http://www.bekaloot.co.il/%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-692-%D7%90%D7%99%D7%9A%20%D7%9C%D7%92%D7%93%D7%9C%20%D7%A2%D7%92%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA%20%D7%91%D7%92%D7%99%D7%A0%D7%94.aspx

על גידול צמחי בר
http://www.seedsfromzion.co.il/128163/flowers-in-garden

גידול מלפפונים
http://bloginun.com/index.php?n=2574

יום אחד גם לי תהיה גינה

ובגלל שאני טבעוני, אני אגדל בה ירקות אורגניים ואולי גם אמכור אותם וזאת תהיה הפרנסה שלי
אולי זה נשמע כמו חלום, אבל בתור אדם שמחובר לאדמה, אני בטוח שזה יתגשם ואני יכול להגיד בוודאות
שכנראה כל החיים של אני אתפרנס מעבודות אדמה ואני מאושר מזה..

מה אפשר לגדל בגינה

אם אתם מעוניינים לגדל ירקות בגינה שלכם, חשוב שתדעו שלכל ירק יש את עונת השנה המתאימה עבורו בצורה הטובה ביותר.

ירקות אותם תוכלו לשתול או לזרוע בסתיו ובחורף – החל מספטמבר

ירקות לזריעה
פטרוזיליה, בצל ירוק, שמיר, כוסברה, רוקט, תרד, גזר, צנון וצנונית, לפתע.

ירקות לשתילה
חסה, בצל ירוק, סלרי, כרוב, כרובית, ברוקולי וסלק

ירקות נוספים
חומוס, תפוח אדמה ופול

ירקות אותם תוכלו לשתול או לזרוע באביב ובקיץ – החל ממרץ
חסה, פטרוזיליה, צנונית, קולרבי, כריש עגבנייה, מלפפון, פלפל, חציל, קישוא, תירס, דלעת, במיה בטטה, חסה,  חמניה, קישוא  וחצילים

כאן חשוב לציין שבחודשים יולי אוגוסט פחת מומלץ לשתול.

על גינות ועל עושר

11
וואו איך אני מקנא באנשים שיש להם גינות מושקעות, כאלו עם ברכות, ג'קוזי, מיני גן שעשועים פרטי לילדים ומיני אטרקציות נוספות. אני חושב שאם הייתה לי גינה כזאת בכלל לא הייתי יוצא מהבית. בשביל מה צריך לצאת אם בשטח הבית שלי יש גם פינה כיפית ונעימה לשבת, גם ברכת שחייה, גם כל מיני מתקנים מגניבים בשביל הילדים וגם קצת טבע ומרחב בשביל לשטוף את העיניים. רק צריך איזו ארוחה מושקעת ספר טוב ואתה יכול לבלות את כל הימים שלך בגינה.

אני לא יודע איך בתור גנן מתחיל אני יכול לעשות כסף ולהרשות לעצמי יום אחד בית פרטי עם גינה כזאת מושקעת, אבל בינתיים אני מפיק הרבה הנאה מביצוע של עבודות הגינון באותם הבתים ולשקוע בפנטזיות על היום שגם לי תהיה גינה שכזאת וזאת למרות שעבודת הגינון בגינות מהסוג הזה היא מסובכת וקשה במיוחד וללקוחות יש דרישות מכאן ועד הודעה חשובה. אבל אני מבין אותם, אם לי היה את הכסף ואת הרצון להשקיע ככה בגינה, גם לי הייתה כנראה רשימה בלתי נגמרת של דרישות מהגנן.