אני מודה ומתוודה, חברות וחברים, אני לא אישה. לא נקבה. אפילו לא ילדה. עד כמה שבדקתי, אני זכר לחלוטין, כמה שאפשר להיות זכר על פי ההגדרות של הטבע. בכל זאת, עולות בי מחשבות ותהיות אודות המין הנשי. אורח חייהן במדינה, המבנה המשפחתי ושאר התעסקויות שבאות והולכות בחופשי בחלל מוחי. הרעיונות והשאלות שעולות לי לגבי אורח החיים הנשי הם רבים, אבל החלטתי להתמקד דווקא בשאלה אחת ספציפית.
נשים הן יותר ויותר עצמאיות בכל יום שעובר. אם חושבים על זה שבמדינות רבות (מערביות ו"נאורות" גם כן ביניהן) עד לפני מספר עשורים שלא בשמיים לנשים לא הייתה את הזכות להצביע. אישה נהגה להשאר בבית, לנהלת את תפקיד עקרת הבית (ברוב המקרים, כמובן שזו הכללה), לטפל בילדים, לנקות לבשל. בטח שלא לנהל קריירה, בטח שלא לפתח עצמה בתחומי האמנות, וגם אם כן אז באמנות למגירה שלא רואה אור. נשים נהגו לעצב חדרי תינוקות בבתים, לחשוב על ריהוט משרדי הולם למשרד הביתי של בן- זוגם, זה לא שלא היו תפקידים, הם פשוט היו תפקידים בעולם מאוד מצומצם ולרוב עולם שדי משעמם ומגביל.
כיום, בחלקים רבים בעולם, הדבר השתנה עד מאוד. נכון, מדינות כמו איראן, ערב הסעודית, מדינות מסוימות באפריקה ועוד כמה דוגמאות שלא אעלה על הכתב, נשים הן אובייקט מיני או משרתות עד היום ותו לא. במדינות מסוימות הן עוד מוכרחות ללבוש רעלה, אסור להן לצאת גם גברים ובכלל לצאת אלא אם למקום מאוד מסוים ובאישור, ושאר עינויים נפשיים וגופניים אשר הן סובלות. בעולם המערבי, נקרא לו, הרבה השתנה. נשים מנהלות קריירה בכל תחומי העבודה, מעורבות בפוליטיקה עד כדי מעמדות ראשות ממשלה ושרות בכנסת. נשים מגיעות לתפקידי מפתח. יש שיגידו שעוד לא באותה הרמה, אך אני מאמין שכמו כל דבר, גם לזה צריך לתת עוד זמן. התהייה שעלתה לי בראש היא דווקא לא בעניינים הרמים שבהתנהלות בפוליטיקה או כלכלה, אלא דווקא בבילויים. כשאני יוצא בלילות, פוקד בר אחר בר, יוצא לבד ברוב הפעמים, שמתי לב שאני כמעט ומעולם לא רואה אישה שעושה כמוני. מעולם לא פוגש בבחורה שיצאה לשתות משקה לבדה.
נכון, אני פוגש בהן לבד בים, בהליכה בפארק, בבית קפה (גם נדיר יחסית), אך לעולם לא בחיי הלילה. השאלה היא, האם זו עדיין אותה השפעה עתיקה של אפליה ותפיסה שונה של מקובל ואסור? האם עוד חקוק איפשהו בתת- המודע של האישה שלצאת לבד למקום בילוי זו הפקרות, זה לא מכבד ולא יאה? אינני קובע, אני רק תוהה.
אני לגמרי בעד השוויון, לכן מתעסק בזה הרבה בראשי. לנשים רבות יש השקפות חיים וכשרון אשר לא ראיתי כמעט באף גבר שהכרתי, ואשמח אם יום יבוא ותדמית מטפחות חדרי תינוקות ומשרתות יעלמו כליל מהעולם, וכל אדם ירגיש חופשי כאינדיבידואל.
לחצו כאן לכניסה לאתר psiffas.com לפרטים